Reklamacje, skargi
Informacja o zasadach składania i rozpatrywania reklamacji w Banku Spółdzielczym w Bieżuniu
Ogólne zasady wnoszenia reklamacji
- Bank przy rozpatrywaniu reklamacji kieruje się zasadą rzetelności, wnikliwości i obiektywizmu przy poszanowaniu powszechnie obowiązujących przepisów prawa i w możliwie najkrótszych terminach.
- Bank jest podmiotem podlegającym nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.
Wnoszenie reklamacji
- Klient może składać reklamację w siedzibie Banku lub w każdej jednostce organizacyjnej Banku zajmującej się obsługą klienta.
- Klient składa reklamację w formie pisemnej osobiście za pośrednictwem poczty, posłańca lub za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail na adres: centrala@bsbiezun.sgb.pl.
- W celu rzetelnego rozpatrzenia reklamacji, Klient powinien zgłosić reklamację niezwłocznie po uzyskaniu informacji o zaistnieniu okoliczności budzących zastrzeżenia.
- Klient może złożyć reklamację przez pełnomocnika (w tym użytkowania karty).
- Na żądanie Klienta placówka Banku przekazuje potwierdzenie przyjęcia reklamacji w sposób uzgodniony z Klientem.
- Pismo reklamacyjne powinno być złożone w formie pisemnej, w sposób umożliwiający Bankowi rozpoznanie sprawy, tj. zawierać dane adresowe, datę złożenia reklamacji, zwięzły i krótki opis stanu faktycznego z oznaczeniem daty i miejsca dokonania czynności podlegającej reklamowaniu oraz jasno wyartykułowane zastrzeżenia (zarzuty Klienta).
Rozpatrywanie reklamacji
- Bank rozpatruje reklamację złożoną zgodnie z obowiązującymi wymogami bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od daty wpływu reklamacji do Banku.
- W przypadku, gdy z uwagi na złożoność sprawy, zachodzi konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i termin 30-dniowy nie może zostać dotrzymany, Bank informuje klienta o przyczynie opóźnienia, wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone oraz wskazuje przewidywany termin udzielenia odpowiedzi. W tym przypadku termin rozpatrzenia reklamacji przez Bank i udzielenia odpowiedzi nie może być dłuższy niż 90 dni.
Udzielenie odpowiedzi
- Bank udziela odpowiedzi na złożoną reklamację w formie pisemnej.
- Bank wysyła korespondencyjnie na ostatnio podany Bankowi przez Klienta adres korespondencyjny.
- W przypadku sporu z Bankiem Klient będący konsumentem może skorzystać z instytucji Powiatowego Rzecznika Konsumenta.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Klient może skorzystać z instytucji Arbitra Bankowego przy Związków Banków Polskich, o ile wartość sporu nie jest wyższa niż 8.000 złotych, złożyć zapis do Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Bankowego, wystąpić z powództwem do Sądu Powszechnego.